2009. január 4., vasárnap

Karácsonyi étkeink

Rég ültem már számítógép elött, így már csak összegzést írok az elmúlt ünnepek étkeiről. A főzés terén nálam jelentősebb szerep jutott Apának, sőt a lányom is kipróbálta magát a konyhában.

Sajnos nem fényképeztem az alkotásokat, pedig volt köztük figyelemre méltó, nem is egy!

Életemben először kellett nekem készíteni a hagymás-zelleres krumplisalátát Szentestére. Ez eddig mindig Papa dolga volt, de betegsége miatt én vettem át a stafétabotot. Nagymamám kicsit utánfűszerezte, de egyébként egész jó lett!

Bár már évek óta nem eszik húst, mégis Párom készíti az ünnepi rántott halat. Ezen kívül a menüben szerepelt még tojássaláta, és görög saláta is.

25-én Sült krumpli, répafasírt, hagymás tofu volt nagyjából az ebéd.
Apa gluténmentes diós és mákos bejglit sütött, aminek a két nagyobb, lisztérzékeny gyermekem nagyon örült. Szerintem messze a legjobb volt mind között, amiből kóstoltam (a liszteseket is beleszámítva, pedig olyat sokkal könnyebb készíteni)!

26-án Hugomék is eljöttek, nagy adag diós töltött káposztát főztem, édességként kókuszgolyó volt.

Lányom egyik nap rakott tofut sütött, ami nagyon finomra sikerült.
Volt gombás vega Brassói aprópecsenye is, amiből kóstolót alig bírtunk félre tenni a Nagymamámnak :-)

Egyik nap karácsonyi fűszerezésű füge-dió golyókat készítettem, mert vettem a fiamnak aszalt fügét, de kijelentette, hogy már nem szereti. (összeaprítottam a fügét, a diót, és egy minimális mennyiségű turmixolt mazsolával összeállítottam, fahéjjal, őrölt szegfűszeggel ízesítettem) Éppen ma vettem fügét, hogy ismét csináljak, mert a várakozással ellentétben nagyon hamar elfogyott, még a fiam is evett belőle!)

Hazajöttem, az első utam a mérleghez vezetett: szerencsére csak 1 kilógrammal mutatott többet, mint mielött elutaztunk :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter