2010. október 21., csütörtök

Variációk karfiolra - nyersen

Csendélet - most nem megy az aprító,
örül a család :-)
Először Boutenkoéknál olvastam a karfiolból készült "krumpli"-püréről, aztán Gitta nemrégiben a rizst helyettesítette karfiollal.

S bár képtelen vagyok recept alapján készíteni bármit is, ötletnek mindenféleképpen hasznosak, s felelevenítenek már elfeledett dolgokat...

Nekem az egyik fő problémám az volt a nyers ételekkel, hogy az olajos magvakat nem bírom nagy mennyiségben, a csíráztatott gabonáknál pedig érzem még a keményítőt. A karfiol részben megoldotta a problémámat, így most nagyon lelkesen készítem belőle a különböző ételeket!

Jöjjön hát néhány étek karfiolból:

1. Karfiol édesen

Magamnak készítettem tegnap este mára az ebédet, és úgy gondoltam, úgysem arat nagy sikert a karfiolos édesség, ezért nem is kínáltam a fiamnak, aztán az lett a vége, hogy alig bírtam ma ebédre menteni belőle :-)
Az alaposan összeaprított karfiol citromlével ebben az esetben a "túró" részét képezi.
Kétféleképpen is készíthető: száraz dió/mogyoró/mandula aprításával, vagy a beáztatott olajos magvak összeturmixolásával.
A ledarált/összeturmixolt diót összekevertem a ledarált karfiollal, és a mazsolával. Egy kevés citromlét is tettem hozzá. Beáztatott dió esetén inkább krémtúróra emlékeztető állagot kapunk.

2. Karfiol fasírt

Karfiolt ledaráltam a robotgéppel, és darált tökmaggal összeállítottam. Hagyományos, magyaros fűszerekkel ízesítettem, majd szárítottam néhány órát a kályha felett. A hagymát nem géppel aprítottam, hanem késsel vágtam, ezért felismerhetőek a darabjai. Kicsit megcsúszott a kezem a bors szórásánál, de a lányomnak így is nagyon ízlett. Magamnak reszelt uborkával tálaltam. Ma este készítek még egy adagot, mert ez az ízvilág egy kicsit hiányzott nekem.

3. Karfiol sós szendvicskrémek "lazítójaként"

Kedvenceim közé tartozik a beáztatott olajos magvakból (dió, napraforgó) készített körözött jellegű krém. Nem teszek bele hidegen sajtolt olajat, de még így is tartalmaz elég zsiradékot, bár jelentősen kevesebbet, mintha szárazon ennénk. Ennek lazítására használható az alaposan felaprított karfiol.

8 megjegyzés:

  1. Szilvi, ezek nagyon jó ötletek!
    És itt a karfiol szezonja, mondjuk ugyanezek az ételek jók lennének brokkoliból is, ugye?
    Mondjuk a pástétomban furcsa lenne a zöld...
    Képzeld, a családom folyamatosan kéri, követeli a hajdina pástétomot. Hol csípősre, hogy fokhagymásra, hol paradicsomosra csinálom, de ahogy elfogy, már kérdezik is, hogy hol van. Most majd lesz karfiolos is!
    puszi!!!

    VálaszTörlés
  2. Bizony, ezek tényleg nagyon jó ötletek.
    Pont most vacsira pusziltam be én is egy hatalmas adag karfiolsalátát, de azt hiszem a hétvégén ezek közül is kipróbálom valamelyiket.

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy tetszenek! Ötleteket én is kapok, és remélem néha adok is, így fejlődünk :-)
    Tegnap este az újabb adag fasírtot párom ízesítette, így még finomabb lett! (Ő fűszerezte a pástétomokat is, amit régebben nyersétel találkozóra vittem)
    Brokkolit én is nagyon szeretem, remélem születnek vele is finom étkek!!
    Szép napot!

    VálaszTörlés
  4. Micsoda ötlet! Karfiolból édesség, és fasírozott! Nagyon keratív vagy! Én főzeléket készítettem belőle, magokkal, és fokhagymával, csak kicsit eltúloztam a fokhagymát :( jó erős lett! ( Ezt is majd felteszem hamarosan)

    Én úgy érzem, most hogy beállt a hideg jobban kívánom a brokkolit, karfiolt, káposztát, és magokat, szedtem is fel 1-2 kilót :) Nem baj, telten, kerekebben, így kerek a világ!

    Amúgy csuda jó ötletet adtál a radiátoros szárítással kapcsolatban! Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszenek a zenéid is! Főleg Koncz Zsuzsa: Ég és Föld között. ( Legalább négyszer meghallgattam pár hónappal ezelőtt,itt nálad, és szét bőgtem magam rajt, és most is megnéztem, hát nyeltem könnyeimet. Jó érzés volt köszi)

    VálaszTörlés
  6. Szaffina:
    Szárítás, aszalás: Tudod, ha nincs ló, jó a szamár is :-) Ezért nyáron ritkán készítek krékert...

    A zenék nekem is kapcsolódnak pillanatnyi lelkiállapotomhoz, élethelyzetemhez.
    Vannak olyan felismeréseim, amit másokkal nem oszthatok meg, mert nem felel meg a világi elvárásoknak, és ilyenkor jó, ha találok olyan zenét ami legalább részben elmondja az elmondhatatlant...

    VálaszTörlés
  7. A valódi művészek pontosan ezért művészek! Mert átadják azokat az érzéseket, gondolatokat, illetve felszínre hozzák bennünk, amiket elnyom a média, a hétköznapok, és minden apró-cseprő dolog. Biztos vagyok benne, hogy ők kapják ezt az erőt, energiát, így tudják nekünk közvetíteni. Én pl: imádom a komoly zenét is!! Szinte csak azt hallgatok.

    Kályha helyett radiátort írtam, hát, igen, nekem csak radiátorom van, meg egy kis elektromos melegítő. Kandallóra vágyom egy kis mézeskalács házikóban, remélem egyszer ott száríthatom a fincsi karfiolos, tökös fasírozottat! :)

    Már be is áztattam a tökmagot, ezt én is megcsinálom!

    VálaszTörlés
  8. Én száraz tökmagból csináltam, mert a karfiol ad elég nedvességet. Érdemes egyszerre sok magot beáztatni, aztán megszárítani, hogy legyen mindig kéznél :-)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter