2009. március 29., vasárnap

Gluténmentes gabonák

Előző bejegyzésemnél felmerült, hogy erről a témáról kellenne egy kicsit bővebben írnom.

Nem vagyok "szakértő", de két lisztérzékeny gyermek anyukájaként elég nagy tapasztalatom van a témában :-(

Amit biztosan nem ehetnek: búza, tönkölybúza, rozs, árpa, vadrizs, zab
A zab a búzának távolabbi rokona, nem minden lisztérzékenynek lenne káros a fogyasztása, de ennek kimutatása nem egyszerű, ezért inkább kerülendő.

A vadrizs neve ellenére a búza rokona, lisztérzékenyek nem fogyaszthatják!!!

A legismertebb gluténmentes gabonák:
köles, hajdina, kukorica, rizs, amarant

Ezeken kívül hüvelyesek lisztjei, pl sárgaborsó liszt, és a burgonyaliszt is fontos alapanyag.

Szinte mindent elkészítünk gluténmentes változatban, azoknál az ételeknél van probléma, amik kimondottan a búzafehérje (sikér) különleges tulajdonságait használják ki - pl rétes, nokedli (tojás és egyéb segédanyag nélkül) :-(

Viszont sokkal könnyebb mosogatni utána, mint a búzaliszt után, mert nem tapad az edény falához :-)

Ma például kukoricadarát főztem kókuszreszelékkel és mazsolával reggelire. Mi tejmentes diétán is vagyunk, ez az étel helyettesíti a hagyományos tejbegrízt.

4 megjegyzés:

  1. Esetleg recepteket is tudnál küldeni? Sajnos én sem fogyaszthatok tejterméket, élesztőt, glutén, rizst.
    Gabi

    VálaszTörlés
  2. Kedves Gabi!

    Sajnos kevés időm van most blogírásra, de ha írsz nekem emailt, hogy milyen típusú étel érdekelne, és én tudok olyan receptet, akkor megírom.

    hneszilvi kukac freemail.hu

    Szilvi

    VálaszTörlés
  3. De jo, hogy ratalaltam az oldaladra. Mi is glutenmentes, tej es toojas mentes dietan vagyunk a 8 honapos kislanyommal, es most probalok osszeszedni mindenfele receptet ahhoz, hogy konnyitsunk az eletunkon egy kicsit es a blogomban osszegezni, hogy legyen hova fordulni otletert. visszajovok majd gyakran latogatni! Szep a blogod!

    VálaszTörlés
  4. Üdv!
    Nekem nincs semmi betegségem,semmire nem vagyok érzékeny,csupán az egészségem érdekében váltottam életmódot közel két éve.Ételeim zöldségekből,gyümölcsökből,gabonákból,olajos magvakból,és hüvelyesekből állnak.Gluténmentesen étkezem napi 2 alkalommal(reggeli,ebéd)Ez nem diéta,ez életmód.Aki szeretne váltani,nyugodtan írjon,levélben válaszolok,mit miért érdemes...vegakolbi@gmail.com.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter