2010. szeptember 8., szerda

Diabétesz, Candida: Mi a közös bennük?

Előző bejegyzésemben a cukorbetegségről (diabétesz) írtam teljesen saját tapasztalatra alapozva. Aztán eszembe jutott, hogy egy lényeges dolgot kihagytam, ami legalább annyi embert érint, vagy lehet, hogy még többet is.

Én is találkoztam a candidával, amikor párom olajban sült vega finomságai hatására sok kilót felszedtem. Nem volt kellemes találkozás...

Persze akkor már olvastam az interneten, aztán később Douglas Graham: 80/10/10 könyvében is a candida valódi okáról, így nem tudott az orvos meggyőzni arról, hogy egyek kevesebb szénhidrátot, hanem ehelyett ráálltam én is a zsírszegény diétára.

Mi a közös? Az, hogy nem a szénhidrát az ellenség, hanem a túl zsíros, olajos ételek fogyasztása.

Candida esetén a vérben lévő zsiradék miatt megnövekedett vércukorszint megfelelő táptalajt ad a gombáknak a szaporodásra, így azok fogyasztják a vércukrot, hogy az visszaálljon a normál szintre.

Ha zsírszegény diétába fogunk, csökken a vérben a cukorszint, hiszen az inzulin érvényesülni tud, a cukor a sejtekhez kerül. És a gombák előbb-utóbb éhen halnak :-)

(Inzulin alatt értem a hasnyálmirigy által kiválasztott természetes inzulint, és azt is, amit az inzulinfüggő cukorbeteg beinjekcióz magának)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter