2009. július 7., kedd

Fekete, fehér, piros

Ribizli, Te édes! Így becézném, annyira szeretem :-)

És mégsem az édes íz jut elsőre eszünkbe róla!

Három szín, három különböző élmény:

A leginkább ismert piros teljesen érett állapotában édes-savanyú, míg a fehér bogyók engem cukros vízre emlékeztetnek, annyira nagy a cukortartalmuk, és nem savanyúak. Nem véletlen lett a ribizli bor alapanyaga.

Nekem legkedvesebb a fekete, ami nem savanyú, hanem ízletes, éretlen állapotában kissé fanyar.

Magas a C vitamin, és a pektin tartalmuk. Kerestem, de sajnos nem találtam olyan írást, ami a három fajtát összehasonlítaná.

Amit én tapasztaltam, hogy a fürtökön nem egyszerre érnek meg a szemek, ezért inkább szemezni szoktam, mint teljes fürtöket leszedni.

Ez a bejegyzés egy reklám: a ribizlinek :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter