2013. január 14., hétfő

Heti saláta ötlet: zelleres, datolyás narancssaláta

Tegnap nagyobb fiammal készítettük ezt a salátát, és mindkettőnket meglepett, milyen finom lett. Ételkészítésnél hagyom gyermekeimet kibontakozni, a lányom például finomabb gluténmentes tortákat süt, mint amik a kereskedelemben kaphatók. Jobban belegondolva, érdemes volna közzétenni receptjeit...

Visszatérek a salátához. Összetétele nagyon egyszerű: 1 kisebb zeller, 4 nagy narancs, és magozott datolya. A zeller reszeléséhez a karácsonyra kapott "végtelen" reszelőmet használtam, a narancs és a datolya feldarabolásához egy kés is elég volt. Ez az étel azok közé tartozik, amiknek jól jön egy kis állásidő, mert összeérnek az ízek: a narancs savassága lágyította a zellert, a datolya édessége is szétterjedt, és a zeller fűszeressége átjárta az alkotórészeket!

A reszelőmről, ami magyar termék német pengével, az alábbi oldalon látható egy kis film:
(a film 2. felében van szó a Julienne reszelőről, és a spirálozási lehetőségről)
Mediterranean Julienne Peeler

Nagyon megörültem, amikor a karácsonyi vásárban találtam ezt az eszközt, mert 2 oldalas spirálozót 7000 forint alatt nem láttam, ez ugyan "csak" 1 méretű Julienne-t tud, de 5500 forintért árulták, és másra is használható :-)
A filmben látható akkus csavarhúzó nem jár mellé, de én eddig kézzel is könnyen boldogultam!

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter