2010. január 26., kedd

omega-3, omega-6, és a dió

Gondoltam, örömömet fejezem ki, hogy a legutóbbi nyersétel-találkozón, amin sajnos nem vettem részt, sok étek dióval készült. Közben olvastam egy cikket, ami arról szól, hogy mennyire fontos az omega-3 zsírsav.

Tévhit, hogy csak a halolaj tartalmazza ezt a fontos esszenciális zsírsavat, hiszen a halak sok apró (mikroszkópikus nagyságú) zöldet esznek, és tulajdonképpen onnan van nekik megfelelő mennyiség ebből a hasznos zsírsavból.

A legtöbb növény magja omega-6-t tartalmaz, amiből így is sokat eszünk, míg omega-3 a növények levelében, a lenmagban, a chia magban, és a dióban (!!) található. Itt kapcsolódik össze a két téma :-)

Én a dió híve vagyok, könnyen beszerezhető, hazai termés, és még finom is :-)
Édes, sós, nyers, főtt étel egyaránt készíthető belőle.

Nyers:
diókolbász, dió kőrözött
dió alapú édességek (golyók, torták)

Főtt:
diós töltött káposzta
diós rétes

A cikk itt olvasható:
The Vanishing Youth Nutrient

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter