2010. november 23., kedd

Pomelo saláta banánöntettel

Egy főzőműsorban találkoztam először a pomelóval, aztán rászántam magam, és vettem is belőle. Azóta a kedvenceim közé tartozik.
Én a narancs és a grépruit keverékének tartom, persze ez valószínűleg nem így van. Enyhén kesernyés, és nagyon apró magjai vannak, szinte észre sem venni őket, és nem a húsában, hanem középen helyezkednek el. A gerezdek megpucolása elsőre macerás, de aztán rááll az ember keze.

Összedaraboltam a gerezdenként megpucolt pomelót, és állni hagytam mazsolával és gyömbérporral összekeverve. (Persze a mazsolát lehetne előre beáztatni, hogy megpuhuljon, de nekem ez így kényelmes volt) Másnap a banánt egy kevés mazsola-áztatólével, és fahéjjal összeturmixoltam. Nagyon finom volt!

2 megjegyzés:

  1. a grapefruit a pomelo és a narancs keveréke

    VálaszTörlés
  2. Én is rákerestem, és tényleg azt írják, hogy a grépfruit származik belőle :-)
    http://www.edenkert.hu/gyumolcs/egzotikus-gyumolcsok/pomelo-gyumolcs-hasznalata/4213/
    bár a grépfruit mindkét szülőjénél keserűbb...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails
 

2009. január 18-tól Free Blog Counter